مهاجرت

ساخت وبلاگ

ویزای توریستی انگلیس

امکان تحصیل رایگان در انگلستان صرفاً با اخذ بورسیه و فاند میسر می شود. به طور کلی برای تحصیل رایگان در کشور انگلستان در هر مقطعی شما باید در ابتدا بورسیه شوید. بورسیه در انواع و اقسام متفاوتی وجود دارد که شما با توجه به شرایط زندگی خود و استعدادها و رزومه ای که دارید می توانید یکی از بورسیه های موجود را جهت تحصیل رایگان در کشورهای انگلیسی یا به عنوان کمک هزینه برای تحصیل خود در این کشور را به دست آورید.

بورسیه های تحصیلی برنامه های مالی هستند که برای کمک به پشتیبانی مالی دانشجویان از طریق مطالعات آن ها طراحی شده اند. بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویانی که به معدل های مشخصی در مدارک تحصیلی خود دست یابند، بورسیه های تحصیلی را برای تشویق دانش آموزان موفق در انتخاب دانشگاه خود ارائه می دهند. برای دریافت بورسیه تحصیلی نیاز به معدل 20 ندارید، بلکه اعطای بورسیه برای مقاطع مختلف و دانشگاه های متفاوت اغلب دارای شرایط خاصی است.

کشور انگلستان یکی از کشورهای برتر در زمینه تحصیل است و همین دلیل بسیاری از جوانان در همه کشورها به خصوص ایران علاقه مند تحصیل در کشور انگلستان در دانشگاه های معتبر آن هستند. بنابراین به دلیل وجود هزینه های تحصیلی بسیار زیاد همه درخواست بورسیه تحصیلی از این کشور را دارند.

انواع بورسیه تحصیلی در انگلستان

6 روش کلی برای دریافت بورسیه وجود دارد و اما در ابتدا باید شرایط بورسیه تحصیلی و کمک هزینه های آن را بدانیم تا با توجه به شرایط موجود بهترین راه را برای گرفتن بورسیه تحصیلی برای خود انتخاب کنید.

  • بورسیه های موسیقی

به صورت کلی بورسیه های تحصیلی بسیار گسترده است و از همین رو بورسیه موسیقی شامل این بورس ها می­ شود. شما می­توانید با استفاده از استعداد موسیقی خود در زمینه بورسیه موسیقی تحقیق لازم را به عمل آورید و اگر شرایط لازم را داشته باشید، می توانید از بورسیه موسیقی جهت هموارتر شدن مسیر تحصیل خود در انگلستان استفاده کنید. بورس های موسیقی تحصیلی برای طیف گسترده ای از دانشجویان گروه کر استفاده می شود.

  • شرایط شخصی

یکی دیگر از بورسیه ها بورس شرایط شخصی می باشد و به محل زندگی شما و یا این که در چه مدرسه ای تحصیل می کردید برمی گردد. در دریافت این بورس شغل پدر مادرت شما و يا تحت مراقبت بودن یا نبودن و خیلی از شرایط شخصی دیگر را مورد بررسی قرار می دهند این بورس بر اساس موارد خاص بررسی می شود.

  • کمک هزینه مالی

این نوع از بورسیه، از بورسیه های بسیار سنتی و قدیمی است که برای دریافت این کمک هزینه مالی شما باید ثابت کنید که برای رفتن به دانشگاه به پول نیاز دارید و نمی توانید هزینه اولیه مالی خود را برآورده کنید و صورت نداشتن پول نمی توانید به دانشگاه بروید. در صورت ثابت شدن می توانید کمک هزینه مالی جهت ادامه تحصیل در انگلستان را دریافت نمایید.

  • موفقیت ورزشی

نوع دوم دیگر برای بورسیه تحصیلی در زمینه ورزش موفقیت ورزشی است و به این صورت که شما دستاوردها و مدال ها و مقام هایی که آورده اید را می توانید جهت دریافت بورسیه موفقیت ورزشی ارائه دهید.

در نظر داشته باشید فرقی نمی کند که چه رشته ای را می خوانید و یا چه مقام هایی را در چه رشته هایی به دست آورده اید مهم این است که شما با موفقیت ورزشی که دارید بسیاری از دانشگاه های انگلستان برای جذب این استعدادها از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی استفاده می کنند و شما می توانید از موفقیت های ورزشی خود جهت گرفتن بورسیه برای ادامه تحصیل در انگلستان استفاده کنید.

  • بورسیه های صنعتی

شرکت ها یا  انجمن های حرفه ای برای جذب استعداد در صنعت خود یا استخدام فارغ التحصیلان برتر، بورسیه ارائه می دهند. معمولاً به فارغ التحصیلان رشته های صنعتی  این مشاغل پیشنهاد می شود که از این نوع بورسیه استفاده کنند.

  • اهداف خیرخواهانه

این بورسیه توسط دولت به افرادی که عملکرد تحصیلی بالایی دارند ارائه می شود و به اسم چونینگ chevening انگلستان است. برای یک سال در دوره فوق لیسانس ارائه می شود. در این بورسیه هزینه شهریه دانشگاه، هزینه زندگی، بلیط هواپیما و هزینه های ضروری زندگی به شما داده می شود. برای اینکه این بورسیه را بگیرید باید موارد زیر را دارا باشید.

  1. شهروند یکی از کشورهایی مورد تأیید باشد.
  2. 2 سال پس از پایان دوره بورسیه به کشور خود بازگردند
  3. دارای مدرک لیسانس باشند که عدم منع در دوره کارشناسی ارشد را نداشته باشند
  4. حداقل ۲ سال سابقه کار داشته باشند

این موارد اغلب به عنوان کمک هزینه یا بورسیه های خیر خواهانه خوانده می شود و توسط خیرین و سازمان های خیریه ارائه می شود، که هزاران موسسه در این حوزه ها در انگلستان فعالیت دارد. مبلغ اعطا شده معمولاً در راستای اهداف خیرخواهانه آن ها، کمتر خواهد بود و اهداف بسیار خاصی خواهد داشت.

مدارک لازم برای دریافت بورسیه انگلستان

بخش حائز اهمیت در پروسه تحصیل رایگان در انگلستان این است ارائه مدارک شما باید دقیق باشد تا به مشکل بر نخورید. در ادامه مدارک لازم برای تحصیل رایگان در انگلیس به اختصار آمده است.

  • فرم درخواست
  • گذرنامه دارای اعتبار
  • ‏ نامه ای دال بر پذیرش شما در دانشگاه
  • ‏ اعلام محل زندگی و سکونت شما در انگلستان
  • ‏ ارائه مدرک زبان مختص با مقطع خود
  • ‏پرداخت هزینه جهت بررسی ویزای تحصیلی شما

موسسه مهاجرتی چاوش مهاجر به عنوان بهترین موسسه مهاجرتی ایران با بیش از 4 شعبه فعال در سراسر دنیا جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا و ویزای تحصیلی انگلیس و همینطور ویزای توریستی انگلیس چاوش مهاجر آماده ارائه مشاوره رایگان توسط کارشناسان متخصص خود می باشد.

 

مهاجرت...
ما را در سایت مهاجرت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : shb chavoshmigration بازدید : 92 تاريخ : دوشنبه 16 آبان 1401 ساعت: 21:07